Het team van notariskantoor Herweijer

Deze medewerkers staan voor u klaar!

mr. Hil Herweijer

mr. Hil Herweijer

notaris

“Voor de meeste mensen is de ondertekening van een akte een belangrijk moment. Sommige mensen vinden het best spannend en zien er tegen op. Ik vind het als notaris een uitdaging om een sfeer te scheppen waardoor die spanning er af gaat. De stukken die worden getekend, zijn niet altijd gemakkelijk te begrijpen. Maar dat is nu eenmaal nodig om het juridisch te laten kloppen. En ik wil de klant een goed en juridisch verantwoord product leveren. Bij ondertekening leg ik de akten uit in voor iedereen begrijpelijke taal en schep ik genoeg ruimte om vragen te stellen. Ik doe dit, omdat ik als notaris oprecht betrokken ben.”

mr. Bert Schrage

mr. Bert Schrage

kandidaat-notaris

“Inmiddels ben ik ruim vijf en twintig jaar werkzaam als kandidaat-notaris op verschillende notariskantoren. Ik ben bekend met het werk in stads- en dorpspraktijken.
Mijn voorkeur en specialisme ligt op het terrein van het familierecht, met name de afwikkeling van nalatenschappen.
Bij het regelen van nalatenschappen, in welke vorm ook, speelt voor mij niet alleen het juridische aspect een grote rol, maar ook het sociale aspect. Ik wil namelijk erfgenamen graag helpen in deze emotionele en vaak moeilijke fase van hun leven.”

mr. Etty Hartholt

mr. Etty Hartholt

kandidaat-notaris

“Is het notariaat stoffig en saai en gaat het alleen maar over onbegrijpelijke (wet)teksten en is het een hele papierwinkel? Dat beeld heeft ons vak wel wat naar buiten toe. Maar ook al zijn wetteksten voor de gewone man soms moeilijk te begrijpen en ook al komt er heel wat papier aan te pas, het gaat uiteindelijk om mensen. Mensen, voor wie de zaken goed geregeld moeten worden. Mijn specialisatie is familierecht en estateplanning, en dat gaat over heel persoonlijke zaken van mensen. U kunt bij mij terecht om uw zaken te regelen van de wieg tot het graf, ja zelfs over het graf. En ik zet mijn meer dan dertig jaar notariële ervaring in, om die onbegrijpelijke (wet)teksten op een begrijpelijke manier aan u uit te leggen en in Jip-en-Janneke-taal uw wensen met u te bespreken. Dit past ook binnen de visie van ons kantoor: oprecht betrokken.”

Henk Fernhout

Henk Fernhout

kantoormanager

“Voor onroerende zaken ben ik aanspreekpunt en hoofdverantwoordelijk; gespecialiseerd in BTW/Overdrachtsbelasting. Daarnaast is mijn taak kantoororganisatie/personeelszaken. Met dertig jaar ervaring voel ik me in Kampen als een vis in de IJssel. Vertrouwen dat de klant mij geeft, wil ik waarmaken. Ik probeer spanning van zaken af te halen en te zoeken naar een oplossing. Ik heb juridische kennis van zaken en houd van no-nonsense. Humor relativeert. Vakethiek, eerlijkheid en oprechtheid staan bij mij hoog in het vaandel.”

Femmie Mennink

Femmie Mennink

notarieel secretaresse

“Ik ontvang de mensen die hier binnen komen, sta ze te woord en voer diverse administratieve taken uit. Daarbij ben ik nauwkeurig en ga ik zorgvuldig om met de vertrouwelijke informatie. Ik vind het belangrijk dat mensen een goede uitleg krijgen in heldere taal. Zodat ze tevreden zijn over onze diensten en nog eens bij ons aankloppen”

Veerle Booij

Veerle Booij

notarieel secretaresse

“Na jaren een administratieve en representatieve baan te hebben gehad in de recreatieve sector, ben ik veranderd van baan, omdat ik graag een administratieve baan wilde met regelmatige uren. Ik kan mijn kwaliteiten hier goed inzetten. Ik ben vriendelijk en dienstbaar van karakter en die eigenschappen komen goed pas, omdat ik op kantoor vaak de eerste ben, die de klant ontvangt, hem of haar te woord sta, indien nodig probeer gerust te stellen en een kopje koffie of thee aanbied. Daarnaast doe ik administratie front- en backoffice werkzaamheden. Dit werk past ook goed bij mij en sluit aan bij mijn opleiding en de werkervaring die ik al heb opgedaan. Het leuke aan mijn baan vind ik de afwisseling en het directe contact met de klant.”